Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“ alebo „VOP“) platia pre nákup produktov a poskytovanie služieb cez webové rozhranie https://www.topkoucing.sk, (pre nákup služieb koučovania riaďte podmienkami, ktoré nájdete na odkaze: Informácie a podmienky koučovania) (ďalej len „webstránka“), prevádzkované fyzickou osobou – podnikateľom Ivan Špirka TOPKOUČING, IČO: 46237895, DIČ: 1081736524, so sídlom: Hrušovany 190, 956 13 Hrušovany, Slovenská Republika (ďalej len„Predávajúci“).
Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
Tieto obchodné podmienky špecifikujú práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho. Vyplnením objednávkového formulára Kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, a že s ním súhlasí.
Výklad pojmov
a) Predávajúci
Predávajúcim je: Ivan Špirka TOPKOUČING IČO: 46237895 DIČ: 1081736524
S miestom podnikania: Hrušovany 190, 956 13 Hrušovany, Slovenská republika
Zapísaný v registri: OU Topoľčany, č. živ. registra 470-16239
Kontaktný telefón: 0940 051 061
Adresa pre elektronicku komunikáciu a poštu: info@topkoucing.sk
b) Kupujúci
Je fyzická osoba (Spotrebiteľ), ktorá uzatvorila s Predávajúcim Kúpnu zmluvu alebo akúkoľvek inú
zmluvu, ktorej predmetom je predaj online Produktov a poskytovanie služieb (konzultácie, ebooky,
infobooky, videá a prístup k prémiovému obsahu na webstránke
https://www.topkoucing.sk).
c) Spotrebiteľ
Za Spotrebiteľa sa považuje fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, inej obchodnej činnosti, zamestnania alebo
povolania; na túto osobu sa vzťahujú príslušné zákonné ustanovenia o ochrane spotrebiteľa.
Ak ste fyzická osoba a do objednávky uvediete IČO, budem mať zato, že Kúpnu zmluvu uzatvárate
ako podnikateľ a nie ako spotrebiteľ.
d) Zmluvné strany
Zmluvné strany sú Predávajúci a Kupujúci alebo ekvivalentné pojmy či označenia jednotlivých strán
v závislosti od typu a predmetu Zmluvy a zmluvného vzťahu alebo ich právni nástupcovia.
e) Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) predstavujú súbor všeobecných právnych ustanovení a
informácií, ktorými sa spravuje právny vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
f) Akceptácia
Je akceptovanie a záväzné pristúpenie Zmluvných strán k ustanoveniam Zmluvy (Objednávky) a týchto VOP.
g) Objednávka
Je písomná objednávka online produktu alebo služby. Objednávka sa vykonáva spravidla elektronickou
komunikáciou, prostredníctvom formuláru, ktorý je prístupný na webovom sídle Predávajúceho
https://www.topkoucing.sk. Objednávka súčasne predstavuje
vôľu Kupujúceho uzavrieť s Predávajúcim Kúpnu zmluvu a byť jej obsahom viazaný.
h) Spotrebiteľská zmluva (kúpna zmluva)
Zmluva je právny dokument v ktorej ako Kupujúci vystupuje spotrebiteľ, obsahujúci práva a povinnosti
zmluvných strán, ktorými sú Predávajúci a Kupujúci. Podľa platných zákonov je spotrebiteľ viac chránený
ako Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom. Súčasne má predávajúci i viac povinností voči spotrebiteľovi
než voči inému Kupujúcemu a je povinný poskytnúť spotrebiteľovi zákonom stanovené informácie.
Zmluva sa uzaviera okamihom akceptácie Objednávky zaslanej Kupujúcim zo strany Predávajúceho.
Týmto okamihom súčasne Objednávka zaslaná Kupujúcim nadobúda podobu riadne uzavretej zmluvy,
ktorej súčasťou sú tieto VOP. Ak je Kupujúcim iná osoba než spotrebiteľ, nevyužijú sa tie ustanovenia
VOP, ktoré slúžia výhradne pre ochranu spotrebiteľa.
i) Uzavretie zmluvy
Je pristúpenie (akceptácia) Predávajúceho k Objednávke doručenej zo strany Kupujúceho.
j) Uzavretie zmluvy dištančným spôsobom
Je to taká Kúpna zmluva, ktorá je uzavretá prostredníctvom prostriedkov komunikácie na dialku,
tj. je uzavretá bez toho, aby sa Predávajúci a Kupujúci museli osobne stretnúť, pretože ju
uzatvárajú cez webové rozhranie alebo prostredníctvom e-mailovej komunikácie, telefonicky alebo
s využitím obdobných komunikačných prostriedkov. Náklady spojené s použitím prostriedkov
komunikácie na diaľku (najmä náklady na internetové pripojenie a telefónne hovory) si hradíte
sami a nelíšia sa od bežnej sadzby účtovanej vaším operátorom, resp. poskytovateľom internetového
pripojenia. Uskutočnením objednávky výslovne súhlasíte s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
k) Cenník
Je zmluvný dokument, ktorý vyjadruje ceny za jednotlivé Produkty. Cenník je dostupný na webovom
sídle Predávajúceho.
l) Elektronická komunikácia
Predstavuje komunikáciu medzi zmluvnými stranami prostredníctvom emailu. Telefonická komunikácia
sa považuje za elektronickú komunikáciu iba v prípade, ak to tieto VOP alebo Zmluvná dokumentácia
pripúšťajú.
Oznámenie je akékoľvek oznámenie informácie alebo zmeny adresované druhej Zmluvnej strane, výpoveď, odstúpenie od zmluvy, zaslanie výzvy, upomienky alebo faktúry podľa týchto VOP alebo Zmluvnej dokumentácie.
Prevádzkovateľ je na účely Zákona o ochrane osobných údajov Predávajúci.
Reklamačný poriadok je samostatný dokument, ktorý upravuje postup Predávajúceho a Kupujúceho, ktorým je Spotrebiteľ pri uplatnení Reklamácie Produktov v prípade, že napriek všetkému úsiliu Predávajúceho o zachovanie vysokej kvality ponúkaných online produktov vznikne na strane Kupujúceho oprávnený dôvod k uplatneniu práv zo zodpovednosti za vady. Reklamačným poriadkom Predávajúci zároveň informuje Spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia Reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno Reklamáciu uplatniť. Uzavretím Zmluvy Spotrebiteľ prehlasuje, že bol oboznámený s Reklamačným poriadkom, jeho ustanoveniam porozumel a s nimi súhlasí.
Reklamácia Je podnet Kupujúceho adresovaný Predávajúcemu, ktorým sa Kupujúci domáha práva vyplývajúceho zo zodpovednosti za vady poskytnutých Produktov pričom reklamovaná vada trvá v čase uplatnenia reklamácie. Kupujúci postupuje v prípade reklamácie podľa Reklamačného poriadku. Cieľom reklamačného procesu je predovšetkým dosiahnuť, aby boli zistené vady odstránené.
Vyššia moc Sú všetky skutočnosti alebo prekážky, ktoré nezáviseli od vôle Zmluvnej strany a ohľadne ktorých nebolo možné rozumne očakávať, že ich výskyt mohla Zmluvná strana predpokladať v čase uzavretia Zmluvy alebo že by takéto skutočnosti alebo prekážky alebo ich dôsledky odvrátila alebo prekonala. Za vyššiu moc sa považujú aj skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné zo strany Predávajúceho, ktoré majú vplyv na poskytnutie Služby ako napr.: štrajky, katastrofy, havárie charakteru živelných pohrôm, výpadky elektrickej energie, krízové situácie, epidémie, branná pohotovosť štátu a iné opatrenia orgánov verejnej moci a i..
Rozhodujúce predpisy
▪ Občiansky zákonník je zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
▪ Osobitným zákonom sa chápe najmä zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, Zákon č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 22/2004 Z. z.
o elektronickom obchode.
▪ Zákon o ochrane osobných údajov je zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z.z..
Predmetom kúpnej zmluvy sú online produkty, ktoré predáva Predávajúci prostredníctvom webstránky. Produkty predstavujú online produkty: A. (ebooky, infovideá) ponúkané Predávajúcim, pričom ich bližšia špecifikácia je uvedená na webstránke https://www.topkoucing.sk. B. osobné alebo online kozultácie a poradenstvo, pričom ich bližšia špecifikácia je uvedená na webstránke https://www.topkoucing.sk
Je Kúpna zmluva uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku, tzn. uzatvorená bez osobného kontaktu zmluvných strán, len prostredníctvom webového rozhrania prostredníctvom e-mailovej komunikácie alebo využitím podobných komunikačných prostriedkov. Náklady spojené s použitím spomínaných prostriedkov komunikácie si Kupujúci hradí sám a nelíšia sa od bežných sadzieb, účtovaných vašim operátorom, resp. poskytovateľom internetového pripojenia. Odoslaním objednávky Kupujúci výslovne súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku a uzatvorením Kúpnej zmluvy na diaľku.
Na objednanie online produktov prostredníctvom webstránky slúži objednávkový formulár Predávajúceho, ktorý sa nachádza na webstránke. Prostredníctvom objednávkového formuláru si môže Kupujúci zakúpiť online produkt.
Pred odoslaním objednávkového formuláru je Kupujúci povinný prečítať si tieto obchodné podmienky. Odoslaním objednávkového formuláru Kupujúci potvrdzuje, že si obchodné podmienky prečítal a plne s nimi súhlasí.
Kupujúci je oprávnený zrušiť objednávku do okamihu doručenia predmetu kúpy. Kúpna zmluva sa považuje uzatvorenú okamihom potvrdenia objednávky na kúpu online produktu zo strany Predávajúceho.
V prípade pochybností môže Predávajúci kontaktovať Kupujúceho za účelom overenia pravosti objednávky. Ak sa pravosť objednávky nepodarí overiť, Predávajúci má právo Objednávku zrušiť.
Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, v elektronickej podobe. Kúpnu zmluvu tvorí Objednávka, jej prijatie zo strany Predávajúceho a tieto obchodné podmienky. Zmluvu archivuje Predávajúci v elektronickej podobe a nie je prístupná.
Na webstránke je vždy uvedená aktuálne platná cena všetkých ponúkaných produktov a služieb. Cena je platná celú dobu jej uverejnenia. Ak je uverejnená akčná cena, je spolu s ňou uverejnená aj doba jej platnosti a podmienky, za akých je poskytnutá. Vzhľadom k charakteru poskytovaných produktov online formou, nevznikajú žiadne ďalšie náklady spojené s jeho dopravou. Kalkulovaná cena uvedená v súhrne objednávky je konečná cena.
Dohodnutá Kúpna cena je cena uvedená na webstránke v okamihu odoslania objednávky. Ak by došlo k zjavnej chybe pri uvedení ceny na webstránke (predovšetkým preklep, chyba systémového nastavenia pri zadávaní ceny), alebo podobnej chybe v procese uzatvárania Kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný dodať službu alebo produkt za zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, ak už došlo k automatickému potvrdeniu objednávky. V prípade, ak dôjde k úhrade chybnej ceny Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
Ak nie je medzi zmluvnými stranami výslovne dohodnuté inak, je Predávajúci povinný poskytnúť službu alebo produkt Kupujúcemu až po úplnom zaplatení dohodnutej Kúpnej ceny, teda po pripísaní úhrady Kúpnej ceny na účet Predávajúceho.
Ak je predmetom Kúpnej zmluvy online produkt (ebook, infovideo, prístup k prémiovému obsahu
na webstránke) Predávajúceho, zašle Predávajúci na základe objednávky Kupujúceho bezodkladne
pokyny k platbe za objednávku v rozsahu : Kúpna cena a platobné údaje.
Kúpna cena sa hradí v mene EUR:
a) Bezhotovostným bankový prevod – (platba trvá väčšinou 1-2 pracovné dni; pokyny k platbe v podobe
zálohovej faktúry obdržíte v e-maile potvrdzujúcom prijatie objednávky. Pri platbe, prosím,
nezabudnite uviesť príslušný variabilný symbol, aby mohla byť platba rýchlo spárovaná a produkt
čo najskôr dodaný.).
b) Bezhotovostne platobnými kartami VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro (STRIPE, PAYPAL;
platba je spracovaná ihneď)
Na základe uzatvorenia Kúpnej zmluvy vystaví Predávajúci Kupujúcemu daňový doklad – faktúru obsahujúcu všetky zákonné náležitosti. Faktúra bude zaslaná Kupujúcemu na jeho elektronickú adresu do 3 dní od prijatia úhrady.
Predávajúci nie je platcom dane z pridanej hodnoty. Za Produkty nie je možné platiť v hotovosti.
Online produkt dodá Predávajúci Kupujúcemu bezodkladne po úhrade Kúpnej ceny online produktu na email zadaný Kupujúcim v objednávkovom formulári. Súčasne Predávajúci priloží i faktúru v zmysle čl. V obchodných podmienok.
V prípade objednávky online Produktu-prístup k prémiovému obsahu na webstránke – dodá Predávajúci Kupujúcemu bezodkladne po úhrade kúpnej ceny prístupové údaje k prémiovému obsahu.
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. Kupujúci berie na vedomie, že nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Vzhľadom na uvedené, Kupujúci zaslaním objednávkového formulára a potvrdením prečítania si týchto obchodných podmienok prehlasuje, že bol riadne o vyššie uvedenom poučený, poskytovanie elektronického obsahu (zaslanie online produktu – ebooku, infovidea z webstránky) sa začalo po úhrade platby z jeho strany s jeho výslovným súhlasom a je riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti Predávajúceho za vady, tj. práv z vadného plnenia, sa riadia reklamačným poriadkom podľa § 599 Občianskeho zákonníka.
Reklamácia je možná v prípade, že:
– online produkt nie je po doručení v zhode s kúpnou zmluvou.
– odkaz na online produkt, ktorý prišiel Kupujúcemu emailom nefunguje
– reklamácia je možná aj v prípade, že Kupujúcemu od pripísania platby Predávajúcemu nebol v
lehote 24 hodín doručený žiadny email s odkazom na online produkt (ebook, video).
Kupujúci má právo na to, aby Predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu produkt uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve.
Vadné plnenie uplatňuje Kupujúci bez zbytočného odkladu u Predávajúceho, najneskôr však do 15 dní od doručenia produktu.
Reklamácie sú vybavované elektronicky na info@topkoucing.sk. Súčasťou reklamácie je aj doklad o kúpe a popis závady. V reklamácii je Kupujúci povinný uviesť: svoje identifikačné údaje, údaje Predávajúceho, opis online produktu, ktorý Kupujúci reklamuje, popis vady online produktu a preukázanie doručenia vadného online produktu Predávajúcim, číslo Objednávky (podľa VS na faktúre), ktorej sa reklamácia týka.
O spôsobe vybavenia reklamácie bude Kupujúci informovaný e-mailom. Kupujúci môže požadovať bezplatné odstránenie vady, primeranú zľavu z ceny a ak to nie je v povahe vady neúmerné (hlavne ak nie je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), je možné požadovať dodanie novej veci bez vady. Ak nie je oprava alebo výmena možná, na základe odstúpenia od zmluvy, môže Kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
V prípade oprávnenej reklamácie a vrátenia kúpnej ceny v plnej výške bude táto vrátená Kupujúcemu rovnakým spôsobom, akým bola kúpna cena uhradená.
Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote.
Predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré môžu vzniknúť Kupujúcemu vďaka pomalému internetovému pripojeniu Kupujúceho, neaktualizovanému internetovému prehliadaču či nenainštalovanému softwaru pre spustenie webináru či online produktu, ktoré nie je schopný ovplyvniť. On-line produkty obsahujú iba návody a doporučenia. Predávajúci tiež neodpovedá za úspech či neúspech Kupujúceho pri aplikácii v praxi.
Kupujúci berie na vedomie, že informácie v ponúkaných ebookoch a prémiovom obsahu predstavujú zo strany Predávajúceho predovšetkým snahu o informovanie Kupujúceho o jeho možnostiach, nárokoch, možnom postupe, tipoch a odporúčaniach. V tejto súvislosti Predávajúci žiadnym spôsobom nezodpovedá za individuálne rozhodnutie a postup Kupujúceho.
Predávajúci nezodpovedá za individuálne spory a konflikty, ktoré môžu vzniknúť Predávajúcim a tretími osobami a nie je stranou ich urovnávania, prípadne akéhokoľvek iného riešenia.
Vyššia moc
Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla v dôsledku okolností, resp. skutočností charakteru
Vyššej moci, ktoré sú okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť podľa právnych predpisov
Slovenskej republiky.
Škodou podľa predchádzajúceho bodu sa chápe najmä ujma alebo majetková škoda spôsobená objektívnou nemožnosťou poskytnúť Služby z dôvodu Vyššej moci, škoda na živote, zdraví, majetku a veciach osôb a akákoľvek iná majetková a nemajetková ujma majúca pôvod vo Vyššej moci.
Vylúčenie zodpovednosti na základe Vyššej moci je účinné a trvá po dobu, po ktorú trvá prekážka.
Zmluvná strana, ktorá neplní povinnosť z dôvodu Vyššej moci, musí oznámiť druhej Zmluvnej strane túto prekážku a jej dôsledky na svoju spôsobilosť plniť. Ak druhá Zmluvná strana nedostane oznámenie v primeranej lehote po tom, čo sa Zmluvná strana, ktorá neplní povinnosť, dozvedela alebo mohla dozvedieť o takej prekážke, je táto Zmluvná strana zodpovedná za tým vzniknutú škodu.
Ustanovenie predchádzajúceho bodu sa považuje za splnené:
▪ oznámením nemožnosti plniť záväzok z dôvodu vyššej moci, zaslaným Predávajúcim prostredníctvom
e-mailu alebo uverejnením na webovom sídle Predávajúceho
https://www.topkoucing.sk.
▪ oznámením nemožnosti prijať Službu z dôvodu Vyššej moci zaslaným Kupujúcim na e-mailovú adresu
Predávajúceho.
Ustanovenia tohto článku nebránia tomu, aby ktorákoľvek zo Zmluvných strán vykonala iné právo
než nárok na náhradu škody.
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky prípadné spory vzniknuté v súvislosti s plnením záväzkov podľa Zmluvy budú prednostne riešiť mimosúdnou cestou, a to rokovaniami alebo vzájomnou dohodou. V prípade, ak Zmluvné strany nevyriešia vzájomné spory mimosúdnou cestou, Zmluvné strany sú oprávnené riešiť tieto spory súdnou cestou v zmysle príslušných platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
Miestna príslušnosť súdu je daná v súlade s Civilným sporovým poriadkom podľa trvalého bydliska odporcu alebo podľa osobitných ustanovení upravujúcich príslušnosť súdu v spotrebiteľských veciach.
Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva Kupujúci príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Návrh je možné podať aj prostredníctvom Platformy alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorú nájdete na tejto internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show